2014. augusztus 31., vasárnap

Könyvajánló - Vavyan Fable: Álomhajsza

Sziasztok Lányok!
Jó régen volt már az utolsó - és egyben első - könyvajánlóm, s mivel mostanában fejeztem be egy könyvemet, gondoltam írok róla picit.


A továbbiakban a könyv történetéről olvashatsz, illetve hogy mennyire tetszett Nekem. :)
Vavyan Fable: Álomhajsza


Megjelenés éve: 1991

Kötetek száma: 2


Története:
Az Álomhajsza a fantasy és a lektűr műfajának megfelelő két történet - egy filmforgatás ideje alatt lejátszódó valós és a filmbeli kaland - egymásba szövéséből kerekedik ki. Főszereplője, Kristen aerobik táncosnő, akit - a tévében látva - a neves rendező felkér fantasztikus filmjének főszerepére. Itt ismerkedik meg Braddel; ő a világhírű Kyen dublőre, a film egyik jelentős szereplője. A fiatalok között szerelem szövődik, s bár először Kyen "hajt" kíméletlen gyorsasággal Kristenre, a lány végül mégis Bradet választja. Közben a lány újságíró bátyja megzsarolja a belügyminisztert, aki ezért elraboltatja az újságíró gyermekét. A történetbe szőtt krimi rejtélye a szerelmesek, Kristen és Brad nyomozásának köszönhetően végül megoldódik.
Ez tehát az egyik sztori, ám eltérő betűszedéssel és a fejezeteket megkülönböztető piktogrammal jelezve, párhuzamosan zajlik egy másik (filmes) történet is: a fantasy. Kristen, azaz a filmbeli Lilia a titokzatos Kék Kristály megszerzésére esküdött fel három bátor férfitársával együtt. A varázslatos kő megszabadíthatná a világot az éjjellényektől, akik rettegésben tartják az egész emberiséget. Lilia Braddel, azaz Seymmel félelmetes kalandok során megkísérli eljuttatni a csodatévő kristályt Sigulphoz, a nagy varázslóhoz. 


Saját vélemény:
Ez volt az első Fable könyv, amit végigolvastam - az Álmok tengerének nem sikerült a végére érnem (még ?). Tetszett, hogy történetben a történet szerepel - habár elöszőr meglepődtem, mert nem számítottam rá, nem olvastam utána. :D A két történet érdekes, kiszámítható és izgalmas fordulatokkal van tele. Párszor nehezen tudtam rávenni magamat, hogy olvassak, de végülis a könyv végére értem.


Ismeritek, szeretitek a Fable könyveket?
Ti mit olvastatok utoljára?

Mulberry

1 megjegyzés :

  1. Vavyan Fable az egyik kedvenc iróm! :)
    Bár án a fantasy könyvekért nem vagyok oda, sokkal jobban szeretem a zsarus akciósorozatokat. Ha szívesen olvasnál tőle, ajánlom a Halkirálynő sorozatot! Abból is főleg az első könyveket, nekem az a stílus sokkal jobban tetszett, mint a mostani
    Mostanában pedig Sophie Hannah könyveit olvasom, nagyon izgalmas thrillereket ír :)

    VálaszTörlés