2013. január 20., vasárnap

Gél lakkozás otthon

Még karácsonyra kaptam egy UV lámpát és a gél lakkozáshoz minimálisan szükséges dolgokat. Már másodszorra próbáltam ki, most jobb eredménnyel.


A tovább után olvashatsz a tapasztalataimról és egy manikűrös útmutatójáról.

Nem tudom, mit ronthattam el az első próbálkozáskor - valószínűnek tartom, hogy túl vastagon kentem fel a körömlakkokat és nem is jutott mindenhova rendesen. Egy biztos, oda kell figyelni egy pár dologra.

A minap visszamentem a Budafoki úti Crytal Nails-be pár dologért. Vettem egy Gel-Lac lemosót (Acryl Remover), 10 db-os csomagban kapható ujjankénti porcelán és gél-lac leáztató gyűszűt és két kicsi színt (GL32, GL303). Eredetileg csomagban szerettem volna körömlakkokat venni: Color2Color, melyben egy kicsi gellac és egy ugyanolyan színű rendes lakk van összecsomagolva - de végül nem így lett.



Este a TV-ben Dr. Csontot néztem és közben kipróbáltam az egyik új színt, a GL 303-at. Ez egy ezüst csupacsillám lakk. Hasonló, mint a Catrice Oh My Goldness! lakkja, amit pár napja használtam. Olyan, mintha kis gyémántok csillognának a körmeimen.

1 rétegben:


2 rétegben:

A készítés menete a következő lenne - manikűrös praktikákkal:
0) Ne érje víz a kezünket mielőtt kezdenénk: ne mosogatás vagy fürdés után jusson eszünkben a gél lakkozás!
1) Bőrfeltolás és körömreszelés: A körömágybőr eltávolítása bőrfeltoló vagy kaparó használatával. Ez azért fontos, mert levegősödést okoz akkor is, ha csak egy tűhegynyi darab marad ott. Ezt nagyon finom reszelővel, nagyon óvatosan el lehet távolítani a körömről, figyelve, hogy a felszínt csak karcold, ne reszeld meg. A levegősödést fontos elkerülni, nem csak azért, mert leesik a lakkréteg, hanem mert ha aláfolyik pl a víz, vagy kosz kerül alá, fertőzést okozhat.



2) Köröm előkészítése a folyadékokkal (nem kell lámpázni őket): Ez két részből áll és nem szabad összekeverni a hatásuk miatt.
2.1) NAIL PREP: Gombásodás-megelöző és vízelvonó, PH-kiegyenlítő hatású előkészítő folyadék. (Létezik spray-s változatban is, ez előkészítő és fertőtlenítő hatású.) 
2.2) ACID FREE PRIMER: A Nail Prep megszáradása után szabad csak felvinni. Létezik savas változata is, kétoldalú ragasztóként funkcionál, hatékony tapadásközvetítő. Teljesen nem szárad meg, ragacsos marad. (A savas primer elvonja a köröm rétegeiből a nedvességet, savtartalma miatt bőrhöz nem érhet és meg kell várni, míg megszárad.)


3) BASE GEL: Alapréteg, melyet már lámpázni kell. Létezik belőle átlátszó és rózsaszínes változat is, nekem az előbbi van meg. Ebből sem szabad vastag réteget kenni. Már magában is mutatós avagy hasznos. Nekem ez a réteg a lámpázás után ragacsos marad, nem tudom, miért. Lehet rá tovább lakkozni a színnel, lehet, hogy emiatt a ragacsosság miatt marad meg rajta a szín.


4) Szín: Elvilegkét rétegben kell felvinni - természetesen mindkét réteget külön-külön lámpázni kell. Itt is figyelni kell, hogy egységesen, egyenletesen vigyük fel a lakkot a körmünkre, lehetőleg ne érjünk a bőrünkhöz, mert ott rajta fog megszilárdulni a lámpa alatt. A fenti képeken talán látszik a különbség a rétegek között, de mivel fixálni kell, nem feltétlen kell kétszer átkenni. Nekem ezután is ragacsos maradt a végeredmény. A körmök sarkát, szélét is meg kell kenni (alappal is, meg majd a fedőlakkal is...)


5) TOP COAT: A színek után jöhet a fedőlakk, melyből lehet ilyen sima körömlakkot vagy valami különlegesebb fedőlakkot is alkalmazni. Nekem még minidg ragacsos a végeredmény - amit elvileg Cleanser-rel el lehet távolítani, de például egy nedves zsepi is megtette a hatását. Ha rosszul csináljuk, akkor a fényes lakkozásból matt felületet csinálunk, ami kilóg a többi körmünk közül.

Ez a menet megvan kb 45 perc alatt, de azért nem árt, ha precízek vagyunk, hiszen igencsak meglátszik a végeredményen.

Nekem ez most 9 napig bírta, aztán leszedtem. Valószínűleg megint elrontottam valamit, mert szinte le tudtam húzni az egészet az ujjaimról, mintha csak egy matrica lett volna... Na nem baj, majd legközelebb jobban fog menni, hiszen gyakorlat teszi a mestert.

Ugyan azt olvastam, hogy nem kompatibilis a rendes lakkokkal, de majd azért próbálkozom velük, hátha...


Én azt javaslom, mielőtt belevágnátok ebbe otthon legalább egyszer próbáljátok ki körmösnél, és kérdezzetek tőle nyugodtan. Például a Nail&Go-nál igencsak kedvező áron készítenek zselés lakkozást - pláne, hogy akciók is előfordul náluk. :) 




Amire mindenképp szükségetek lesz a gél lakkozáshol, azok a következő termékek (árukat a Crystal Nails szerint mutatom, hogy lássátok, összességében mekkora beruházást igényel; a Moyra-nál is hasonló árakkal találkozhatunk):
- UV lámpa - 4.000Ft és 20.000 Ft között találhatsz ilyeneket.
- Nail Prep folyadék - 15 ml: 990 Ft.
- Primer - 15 ml: savas 1690 Ft, savmentes 1980 Ft.
- Base Gel - 15 ml: 3500 Ft.
- 1 vagy 2 szín, amiből szerintem a kicsi is bőven elég otthoni használatra. - kicsi 4 ml: 1880 Ft, 15 ml: 3500 Ft.
- Top Coat, amiből nekem kicsi van, de lehet nem árt, ha nagyot vesztek.-  kicsi 4 ml: 1880 Ft, 15 ml: 3500 Ft.
- Emellett még érdemes beruházni ilyen kis gyűszűre is, mert egyszerűbb vele a lemosása. - 1 db: 290 Ft, 10 db: 1990 Ft.
- Cleanser, azaz fixáló folyadék és/vagy Remover folyadék, amik fém üvegben kaphatóak. - előbbi: 40 ml: 650 Ft, 100 ml: 1390 Ft, 500 ml: 4980 Ft, utóbbi: 100 ml 990 Ft.



Ti, hogy álltok az otthoni géllakkozással? Vagy magával a géllakkozással?
Mulberry

4 megjegyzés :

  1. Szia,
    En is most probalgatom a gel lakkozast. En moonbasaval probaltam, s en is 7-8 nap utan siman le tudom huzni a kormomrol a lakkot :) mondjuk ez nem is baj, mert ennyi ido utan mar megunom az aktualis mintat a kormomon. Most pihentetem a kormom, mert nagyon elvekonyodtak, pedig csak 2-szer hasznaltam a gel lakkot :(( nagyon orulok a bejegyzesednek!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Érdemes kipróbálni a CN One Step géllakját. Nem kell sem alá, sem főlé semmi az előkészítő folyadékokon kívül, és két rétegben tökéletesen fed. És annyira vékony, mintha tényleg csak lakk lenne. És nem ragacsos, nem kell fixálni. A ragacsosság egyébként természetes a zseléknél. :) És még egy tipp, a körömbolyhozással óvatosan, lakkzselé alatt nem szabadna elvékonyodni a körömnek...

    Egyébként tetszik a blog. :) visszatérő olvasó leszek.

    Üdvözlettel: Betti (a manikűrös, aki a tippeket adta anyukádnak. :D)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Érdemes kipróbálni a CN One Step géllakját. Nem kell sem alá, sem főlé semmi az előkészítő folyadékokon kívül, és két rétegben tökéletesen fed. És annyira vékony, mintha tényleg csak lakk lenne. És nem ragacsos, nem kell fixálni. A ragacsosság egyébként természetes a zseléknél. :) És még egy tipp, a körömbolyhozással óvatosan, lakkzselé alatt nem szabadna elvékonyodni a körömnek...

    Egyébként tetszik a blog. :) visszatérő olvasó leszek.

    Üdvözlettel: Betti (a manikűrös, aki a tippeket adta anyukádnak. :D)

    VálaszTörlés
  4. Szia! Nekem nagyon bejön ez az otthoni gél lakkozás, én is a TV előtt szoktam csinálni :) Én diamond nails one stepet használok itthon és nem adnám semmiért. Gyors, könnyű és tartós, ráadásul kevesebb kellék ami kell hozzá!

    VálaszTörlés