2014. augusztus 30., szombat

Tanévkezdés: Kellékek

Sziasztok!
Van akinek már  hétfőn kezdődik az iskola, igazából nekem az egyetem rá egy héttel később indul, de gondoltam megmutatom, miket szereztem be a következő félévre.



Van már tapasztalatom abban, hogy tudjam, mikre lesz szükségem.
Az elöző félév vége óta tudom nagyjából, milyen óráim lesznek, így már előre elkezdtem gondolkodni, milyen füzetek fognak kelleni.

A matekos tárgyakhoz a kockás (jó, tudom négyzethálós) mindig jó megoldás, de vajon négyzetes vagy francia legyen, vagy legyünk kicsit változatosak és egy sima füzetbe jegyzeteljünk? Személy szerint én szívesen jegyzetelek sima füzetbe, viszont ha számolni kell - netán rajzolgatni, - akkor már inkább négyzetrácsosat választok.
Ezek után jön a következő, mennyit fogunk írni? Elég lesz a sima füzet A/4-es vagy A/5-ös méretben vagy legyen spirál? Vajon melyik a jobb? Gimiben mindig A/4-es spirálfüzetekkel meg a könyveimmel rohangásztam - sokszor jó nehéz volt a táskám...

Ezek után jön a két legjobb megoldás, amit mostanában igencsak preferálok, a lyukasztott perforált lapos spirál füzet vagy a lyukasztott lefűzhető lapocskák. (Mindkét méretben és vonalazásban is kaphatóak!) A világ legjobb dolgai! ^_^ 
Nem kell az egész füzetet cipelni magunkkal, én általában kiszedek 4-5-6 darabot, ennyi elég szokott lenni egy-egy másfél órás előadásra, gyakorlatra. Viszont, ha ezt a módszert választjuk, akkor szükség van lefűzőmappára is, ilyenkor oda kell figyelni, hogy kettő vagy négy lyukashoz valót veszünk-e...

Most egy mintás és két ilyen minta nélküli füzetet is vettem, lefűzhető lapom és hozzá tartozó mappám pedig még van korábbról - ráadásként színesek: zöld és rózsaszín. 






Szeretem még a post-it-eket, kis jegyzettömböket. Mindig rájuk firkantom a rövidebb dolgokat: emlékeztetők, bevásárlólisták, teendők, sütireceptek...



Vettem még egy A/4-es kockás, nem spirálos füzetet is. Jó az, ha az egész féléves anyag így egy helyen van - illetve azt tervezem, hogy a ráépülő tárgyat a következő félévben ebben írnám tovább... (Egyébként is, ezer éve szeretnék egy ilyen Pigna Nature füzetet...)



Most, pár évvel a gimi után eljutottam odáig, hogy egyre inkább fogynak ki és mennek tönkre a tollaim, úgyhogy időnként szoktam venni egyet-egyet, most viszont komolyabb "felújítás" és csere van: ami nem működik vagy eltört, az kuka és az újakat kezdem használni helyette. Egy kuka, egy új... És a kiemelő filctoll is fogyóeszköz, pláne a vizsgaidőszakban. Ráadásként a sárgák nagyon hamar feladják kifogynak, nem? Mindemellett szükség van szinekre: színes (filc)tollakra! Senki ne féljen szines tollal jegyzetelni, vagy azzal kiemelni valami fontos dolgot, ettől lesz átlátható - leginkább számodra - a saját jegyzeted.


Néha szükség van számológépre, nekem mindig elől van itthon - emlékszem, még matek érettségi előtti napon szétszedtem, feltöltöttem a hozzá tartozó elemeket, nehogy a legnagyobb helyzetben mondjon csődöt... Pendrive is fontos kiegészítő, nagyon sok tanagyag csak elektronikusan található meg nálunk, a hibajavító stift pedig jól jön az előadásokon. Szerintem tudjátok páran milyen érzés az, amikor a másfél órából 30 perc alatt már legalább 5 db A/4-es lap mindkét oldalát teleírtátok és menet közben a tanár néha nem jó dolgot ír a táblára - ahonnan természetesen sebesen másolod az anyagot... - és akkor azt ki kell javítani - akár többször is... Egyetemen a jegyzetelés néha megerőltető tud lenni.
Személy szerint én szeretem, ha van egy papír alapú naptárom az adott évre/tanévre, ahova mindenfélét le tudok írni. Biztos van menő app a telefonhoz, de ha az tönkremegy vagy lemerül, akkor ott a vége fuss el véle...



Kicsit anyagi oldalról nézve a dolgokat, kicsit meglepődtem, mikor az üzletben nézelődtem. Olyan elvadult árak vannak - még az ilyen iskolakezdési akciókkal együtt/mellett is...
Például, az elmúlt fél évben állandóan járkáltam papírboltba, hátha van nekik a A/4-es, kockás, kék lefűzhető lapocskájuk. Sosem volt. Jó esetben volt lefűzhető színes papírjuk, de az nem kék volt, vagy ha igen, akkor vonalas volt... Most nagy örömmel láttam, hogy volt a polcon, le is szedtem kettőt, majd amikor ránéztem az árára majdnem káromkodtam egyet: 40 db lap 850 Ft... Ennyit nem fogok kiadni érte, ráadásként én nem ekkora összegért láttam mondjuk 1-2 hónappal korábban. Hogy fokozza a jókedvemet a dolog, ott volt mellette a sima fehér kockás lefűzhető lap, 50 db 500 Ft-ért...  A négy füzet közül egyik sem került többe, mint 500 Ft...

Érdemes alaposan körbenézni, mielőtt vásárolnánk.


Ti mindent beszereztetek iskolakezdésre?
Miket vettetek?
Mulberry

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése