2014. október 14., kedd

Könyv és filmajánló: Az emlékek őre

Sziasztok!
A mai napon egy rövid bejegyzéssel készültem egy új filmről, amit még sajnos nem volt alkalmam megnézni - ám ami késik, nem múlik.


Azonban az alapjául szolgáló könyvet már olvastam jópár évvel korábban.

Lois Lowry: Az emlékek őre
Angol címe: The Giver
Film megjelenése: 2014


Története:
Egy tökéletes jövőben, ahol nincs háború, fájdalom, szenvedés, az ifjú Jonas is megkapja életre szóló feladatát a vének tanácsától. A mentorával töltött idő alatt azonban ráébred, hogy mekkora árat kell fizetnie mindenkinek ezért a színtelen békéért. Az emlékek ifjú őre letér a kijelölt ösvényről és a szabályokat felrúgva azt teszi, amiről azt gondolja, hogy helyes.


Véleményem:
Én ezt a könyvet, mint kötelező olvasmány olvastam nagyjából hetedikes-nyolcadikos koromban. Valószínűleg akkor nem nagyon értettem a történet lényegét, de a mai napig szeretettel gondolok vissza a könyvre és a lényeges részekre jól emlékszem.
Talán ez volt az első anti-utópia, amit olvashattam - kicsit gyerekeknek íródott, de persze felnőttek is olvashatják, sőőőt, ők talán jobban értékelik a könyv mondanivalóját.
Hasonló könyvek: George Orwel Állatfarm vagy 1984, Adous Haxley Szép új világ.



Hogy tetszik, mi a véleményetek?
Olvastátok a könyvet, láttátok már a filmet vagy tervezitek a megnézését?
Mulberry

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése