2012. június 14., csütörtök

Alap sminkkészlet

A Nők Lapja café oldalán pár hónapja volt egy cikk, ami elgondolkoztatott. Ez egy interjú volt Bertalan Viktória sminkessel. Az egyik kérdésre adott válasza inspirálta ezt a bejegyzést.


A kérdés a következő volt: Mi legyen egy trendi nő sminktáskájában?
A válsza pedig a következő volt: Korrektor, szempillaspirál, rúzs/ajakfény, pirosító, a bőr csillogását megelőzendő olajleitató papír.

Belegondolva, ennyi tényleg elég egy egyszerű, nappali smink elkészítéséhez. Az én mindennapi kellékeimről a tovább után olvashatsz.


A képen szereplő termékek balról jobbra: Douglas rózsaszín paletta, LABELLO Fruity Shine Strawberry, BOURJOIS PARIS kompakt púder 73 Miel doré, Essence Marble mania pirosító, H&M kétvégű ecset, essence my skin szinezett hidratáló light, MAYBELLINE Great Lash szempillaspirál, essence korrektor, L.A. COLORS 4-es szemhéjpúder szett, illetve a MAXFACTOR duo szemhéjpúdere 425 dawning gold.



Egy profi smink elkészítéséhez nem feltétlenül van szükség nagyon drága felszerelésre. Szerintem az alapdarabok kiválasztása nagyon fontos, hiszen ha megtaláljuk a számunkra megfelelő minőségű és árú termékeket, akkor akár örök szerelem is születhet.

Az alapdarabok:
  • Alapozó, BB krém, korrektor
  • Púder és/vagy bronzosító
  • Pirosító
  • Szemhéjfesték
  • Szempillaspiráll
  • Szemceruza
  • Rúzs, szájfény, ajakápló
  • Ecsetek, szivacs

A befutók nálam:
Mióta egyre jobb idő van, az alapozó helyett az essence szinezett hidratálóját használom. Reggelente csodát tesz a falfehér arcommal. Ha a nap előbújik és lesz is ereje át fogok váltani a Garnier BB krémjére, mert abban van spf, addig az essence-t fogyasztom ezerrel.
LA Make up folyékony alapozó, Essence My Skin Light szinezett hidratáló és a Garnier BB krémje

Ha púder, akkor BOURJOIS. Az egyik barátnőmét próbáltam ki elöszőr, ami nekem világos volt, de bevált. Nem használom a hozzá kapott szivacsot, hanem ecsettel viszem fel az arcomra. 
Fogyóban van :)
Nem szoktam pirosítót használni, de amikor megláttam az Essence Marble Mania trendkiadás pirósítóját, tudtam, hogy ez lesz az igazi, olyan szép halvány rózsaszín. Van még egy AVON-os  is, melynek erősebb a színe, éppen ezért használom kevésbé, viszont jó, hogy van hozzá tükör.
A két kicsi pirosítóm

 A legelső sminktermék, amit használtam az egy "átlátszó" szempillaspirál volt. Talán ennek köszönhető, hogy erős pilláim lettek, nem tudom, nem emlékszem a márkájára vagy, hogy milyen hatása lehetett. Mostanáig kerestem a tökéletes szempillaspirált, melyet most megtaláltam egy Maybelline termékben. Nagyon jól fog, nem ragadnak össze a szempilláim, nem töredezik le rólam, szóval egy kincs, amit még egy akció keretében vettem meg, mert már volt ilyen márkájú spirálom, de azok egy 3 hónap alatt felmondták a szolgálatot. Ezeken kívűl még AVON-os szempillaspiráljaim voltak, de azok sem váltak be, sajnos.
A régi szempillaspiráljaim, egyik Maybelline vízálló verziója is megvolt.
És a jól bevált, mostani örök szerelmem
Hosszabb kísérletezés után rájöttem, hogy a zöld szememhez a legjobban a rózsaszín és lilás szemsmink áll, illetve a földszínek. Ezért beruháztam a Douglas rózsaszín palettájára, ami azóta is az egyik kedvencem. Emellett, még a mindennapi sminkemhez a MAXFACTOR arany és bronz duóját használom, illetve az L.A. Make Up 4-es palettáját.

Ha rá akrtok jönni, mi az, ami jól áll nektek, akkor a legjobb megoldás, egy viszonylag nagyobb paletta beszerzése, melyben rengeteg szín található és ezáltal a választék is hatalmas. Ehhez a folyamathoz tudom ajánlani a Coastal Scents palettákat, de ha nem akartok rendelni, akkor a Color Workshop vagy Color Institute palettáit ajánlom, előbbieket Douglasben láttam, utóbbiakat a Müllerben. Nem olyan profik, mint a CS, de a célünknak, a próbálkozásokhoz jó.


Kép forrása: http://farm4.static.flickr.com/3025/3046748129_95563485a9.jpg

Az én próba palettáim, a már említett The Color Workshop 3 kicsi palettája egy "púderes"/highligteres-pirosító paletta, illetve egy Color institute paletta.
Röviden: A CW-t még egy korábbi karácsony alkalmával kaptam s van olyan szín, aminek az alján tartok, de alap nélkül nem marad a helyén és nagyon porzik. A CI-t nemrég vettem olyan 1800Ftért, nagyon jól pigmentált, kicsit kemények, de tartósak alap nélkül is. Jó vételnek tartom, s ha hosszabb időre elutaznék, biztosan ezt vinném magammal.
A három kedvenc szemceruzámat persze sikeresen lehagytam a közös képről, de sebaj, mert most megmutatom őket.
Noname ezüst kék kupakkal, AVON SUPERSHOCK golden fawn, L.A. Colors fekete
Az ezüst és az arany a kedvencem. Bármely egyszerű szemsminket fel tud dobni, s már önmagában is mutatós. Ez a fekete cerka pedig az eddigi legjobb; egy csomagban volt a L.A. Colors-os palettával. Mindkettő nagyon pigmentált, tartósak. Akár még szemöldökre is használható. 


Mivel télen mindig kiszárad és kicserepesedik az ajkam, mindig van nálam szölőzsír és/vagy ajakápló. Egyikkel-másikkal még szint is tudtam adni az ajkamnak. Ha valami másra vágyok, akkor jön a szájfény. Sajnos még most, június közepén is cserepes a szám, így nem tudok rúzst használni, mert nagyon rondán állna. Addig is marad a Labello és szájfény párosítás.
A gyűjteményem: Epres és Vitamin Shakes Labellok, Maybelline Colorsensational Pink, Essence stay with me - I like cotton candy, H & M, Douglas - I love... juicy watermelon

És végül az ecsetek. Erről tervezek egy külön bejegyzést, mivel ezek a kedvenceim, ezért csak egy képet mutatok róluk.
Szivacs a Douglasből van, Ecsetek: H & M, Claire's, Essence, Rossman és ajándék

Ti miket használtok nap, mint nap?
Mulberry

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése