2012. november 2., péntek

Hajhullás elleni trükkök

Sajnos nyár óta igencsak hullik a hajam. Szerencsére nem olyan mennyiség, amennyi feltűnik - szóval sehol sem kopaszodok - csupán feltűnően sok hajszálam marad a kefében fésülködés után, illetve minden egyes hajtúrásnál is kijön jópár szál. Eddig nem zavart, de feltűnően több hajszálamat veszítettem el akkortájt, mint régebben. Ezellen pár hónapja utánanéztem, mit lehetne tenni.


Nagyanyáink praktikái avagy havonta egyszer, lefekvés előtt próbáld ki:
  • kend be fejbőröd vastagon olívaolajjal, vagy
  • leforrázott rozmaring és olívaolaj azonos arányú keverékével, vagy
  • két nagy vöröshagyma kipréselt levével, amelybe mézet keversz,
majd vegyél fel zuhanysapkát, vagy tekerd hajad fóliába, nehogy az ágyneműd foltos legyen. Reggel alaposan öblítsd át a hajad. 

Ezzel az egyetlen problémám, hogy nincs ilyesmire időm reggelente, illetve az olivaolaj drága és a mai vöröshagymák többsége nem olyan minőségű/erősségű, mint a régiek.


Reklámokból ismerjhetjük a  Revalid / Hair Clinik kapszulákat, de valahogy nem hiszem, hogy hajhullásra gyógyszert kéne szedni.  


Tehát tovább kutatva találtam rá a Bánfi termékcsaládra: hajszesz, sampon és balzsam.
Használata: Különböző gyógynövény-kivonatok alkoholos oldatát tartalmazza, mely csökkenti a hajhullást, és serkenti az új haj növekedését. A hajszesz használata javítja a fejbőr vérkeringését, így fokozva a hajhagymák tápanyag-ellátottságát. A hajszeszt legalább három hónapig érdemes használni, a kúra kezdetekor hetente legalább kétszer. A megmosott, még nedves fejbőrbe kell masszírozni, majd törülközőbe csavarni a hajat, és várni 20-40 percet, majd ismét samponnal hajat mosni. 

Ez már sokkal jobban megtetszett, s mivel kifogyóban volt a samponom, be is ruháztam mindhárom termékre. A head&shoulders termékeket régóta imádom, de folyton folyvást csalódok bennük. Többször is használtam már őket, működtek. Aztán fél évvel később meg semmit nem ért, majdnem naponta moshattam hajat. Samponváltás, majd az is fél év váltás. És valahogy mindig visszatértem a head&shoulders termékekhez. Úgyhogy az elmúlt 5 évben nagyon jól megállapítottam, hogy időközönként változik az összetétele a samponnak, és akkor használhatatlan, majd később ismét jó. (Ugyebár ez nem az első formája a tubusnak, mindig tubusváltáskor kellett sampont is váltanom.)


Azóta ez a három tubus boldog tulajdonosa és használója vagyok. Meglepő módon, már egy hónap használat után lehetett látni a különbséget: tényleg kevesebb hajszálam hult ki, illetve nem kellett kétnaponta hajat mosnom, hanem kibírtam három-négy napig is, ami azért elég jó teljesítmény.
Szinte meglett a heti rutinom: vasárnap volt a hajszeszes nap, majd szerdán sima hajmosás. Mindenkinek csak ajánlani tudom, nekem nagyon beváltak. Szeptember óta folyamatosan használom őket - kb havonta egyszer mosok nem Bánfi samponnal hajat - és érződik, hogy sokkal jobb állapotban van a hajam, mint júliusban.
Az áruk, ha jól emlékszem 6-700 forint körül mozog, a samponnak szerintem mentolos illata van - anya szerint nem, nekem meg rossz a szaglásom, szóval így higgyetek nekem, - de az biztos, hogy mentazöld zselés állaga van - lehet ezért képzelem oda a menta illatot... A hajszesz egy barna folyadék és nem kell belőle egy-egy hajmosáshoz a fél doboz, a balzsam meg olyan fehér krémes, mint a többi balzsam.



Remélem mindenkinek szép egészséges a haja, nekem augusztus végén lett levágatva (minusz 15 centi, avagy a hajam 2/3-a - csakhogy tudjatok viszonyítani) és azóta próbálok rá odafigyelni, hogy mindig szép legyen, és mivel kb vállig ér, még foglalkozni is tudok vele rendesen. Nemsokára kipróbálom, hogy be tudom-e göndöríteni, mert két hét múlva gólyabál (nem az enyém, de megyek rá) és göndör fürtökkel szeretnék megjelenni.

Nektek is volt már problémátok a hajatokkal? Régi trükköket vagy új gyógyszereket, krémeket használtatok rá?
Mulberry

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése