2014. november 19., szerda

Könyv és filmajánló: Éhezők viadala trilógia #újratöltve

Sziasztok!
Kicsit átalakítottam egy korábbi bejegyzésemet, remélem nem bánjátok. :)


Nem mellesleg, még most is ez az egyik kedvenc könyvem.   :)

Ez az első könyv, amit a film megnézése után kezdtem el olvasni - ráadásként eredeti, angol nyelven - és sikeresen a végére is értem: The Hunger Games (Az éhezők viadala).

Miért is volt jobb a könyv, mint a film? Mert tényleg sokkal többet elmesélt a történetből, mint a film, illetve élvezetes volt olvasni; alig tudtam letenni. El is kezdtem a következő részét olvasni, amint kölcsönkaptam. Ebből ugyebár még nem volt mozifilm és nem is olvastam utána miről fog szólni, úgyhogy izgatottan várom a folytatást. (A harmadik résznek egyetlen mozzanatát ismerem, úgyhogy érdekes lesz a Viadal és a Harmadik könyv közötti történet.)


Suzanne Collins: The Hunger Games triology
(Az éhezők viadala trilógia)


Egy kis NOTD-el fűszerezve az első könyv :)
Suzanne Collins: Az éhezők viadala  (1. kötet)

Eredeti címe: The Hunger Games

Megjelenés éve: angolul 2008, magyarul 2009 vége
Film megjelenése: 2012


Története:
Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé. A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal – számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel.




Véleményem:
A film megnézése után olvastam ki a könyvet angolul s meg kell, mondjam nagyon élveztem. Sokkal több főb és mellékes információval gazdagodtam, hiába tudtam nagyjából, hogy mi is fog történni. Néha kissé bonyolult volt, hogy nem értettem egy-egy szórt, de a szövegkörnyezetből azért rá lehet jönni sok dologra - mostmár legalább tudom, hogy a stew pörköltet jelent, nem pedig valami belsőségből készült pacát, mint aminek én képzeltem. :D
Nagyon hamar sikerült kiolvasnom a kötetet.


-----------------------------------------------------------------

Suzanne Collins: Futótűz  (2. kötet)

Eredeti címe: Catching Fire

Megjelenés éve: angolul 2008, magyarul 2009 vége
Film megjelenése: 2013

Története:
Katniss és Peeta megnyerték az Éhezők Viadalát, így ők és a családjaik megmenekültek az éhezéstől. Ám a fiatalok nem ülhetnek nyugodtan a babérjaikon. Vár rájuk a hosszú Győzelmi Körút, ismét csak a tévénézők árgus szeme előtt. A kötelező udvariaskodás unalmát azonban döbbenet és félelem váltja fel, amikor hírét veszik, hogy lázadás készül a Kapitólium ellen. Snow elnök sosem habozott lesújtani az engedetlenekre, és most is ott csap le, ahol senki sem várja. Emberek halnak meg, családok lesznek földönfutók, Katniss és Peeta pedig újabb küzdelemre kényszerülnek, ahol a tétek még nagyobbak, mint korábban.




Véleményem:
Viszonylag többet vártam az olvasására, mert épp vizsgaidőszak volt és akkor nem pont ezzel foglalkoztam. Ám miután elkezdtem olvasni alig tudtam letenni a kezemből, úgyhogy irdatlanul hamar sikerült kiolvasnom ezt a kötetet. A történet egész jó volt, hiába akartak még egy bőrt lehúzni a viadalról, a végső fordulat nagyon de nagyon tetszett.



-----------------------------------------------------------------

Suzanne Collins: A kiválasztott  (3. kötet)

Eredeti címe: Mockingjay
Megjelenés éve: angolul 2008, magyarul 2009 vége

Film megjelenése: két részletben: 2014 és 2015

Története:
Mihelyt befejeződött a harmadik Nagy Mészárlás, melyen az összes eddigi győztesek közül sorsoltak résztvevőket, Katniss a hamvaiból feltámadt Tizenharmadik Körzetben találja magát, ahol az emberek győzködik, hogy vállalja el a forradalmár szerepét. Amíg Katniss a többi körzetet buzdítja, addig Peeta a Kapitóliumban raboskodik, ahol megváltoztatják az emlékeit, így már ő sem ugyanaz az ember. Katnissnek döntést kell hoznia abban is, hogy kit választ végül maga mellé, Gale-t, a társát, vagy Peetát, akivel együtt csinálta végig az egész Éhezők Viadalát?

Véleményem:
Nagyon vontatottnak éreztem a történéseket, úgyhogy eléggé nehezen sikerült a könyv végére érnem, illetve nagyon tetszett az ottlévő csavar is.
Nem szeretnék spoiler-ezni, de mivel ma jelenik meg a mozikban az első rész, gondoltam épp aktuális lenne ez a bejegyzés...
Kíváncsi leszek, miben marad hűséges és miképp nem a film a könyvhöz. :)





Ti szeretiek az Éhezők Viadalát?
Olvastátok a könyveket, láttátok a filmeket?
Mulberry

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése