2013. szeptember 8., vasárnap

Strandos nyári összefoglaló

Sziasztok!

Ma egy kicsit rendhagyó (azaz nem annyira beauty-témájú) bejegyzéssel készültem Nektek, remélem nem bánjátok. :)

Nem tudom Ti hogy bírjtátok ezt a nyári hőséget, mert én többször is leugrottam valahova fürdőzni, napozni és így azért elviselhető volt a meleg.

Arra gondoltam, hogy a mai bejegyzésben megmutatom, hogy mi mindent hurcolok magammal egy-egy strandoláshoz, illetve írnék arról is, hogy merre jártam.

A továbbiakban ajánló és sok-sok információ következik.
A felkészülés:
Van pár alapdarab, amit szerintem mindenki magával visz strandoláshoz - ilyen lenne a fürdőruha, a napszemüveg, a törölköző és a naptej. Általában nem szeretek sok dolgot magammal cipelni, úgyhogy csak a legfontosabbakat viszem magammal - mint például egy strandos váltó papucsot, illetve a legtöbbször még az éppen olvasott könyvem van nálam. Ha a haverokkal vagyok, akkor még francia-, magyar- és solo kártya is a táskámba kerül, illetve hat dobókocka kockapókerhez, akárcsak (felfújható) labda. Néha strandolás után kiszárad a kezem, ezért kézkrémet is tettem már el a múltkor, illetve testpermet is szokott nálam lenni - az úton nem egy rossz utitárs, a sminkem pedig kimerül a vízálló szempillaspirálban. :)

Az enni-, innivalóról sem szabad elfeledkezni, ugyan minden strandon - szabadokon is - van lehetőség evésre-ivásra, de néha horribilis árakon. Ilyenkor nagyon nagy segítség tud lenni egy hűtőtáska és a nem romlandó kaja. Persze be lehet ruházni a strandkajákra, de egész nap ott enni igencsak pénztárcagyilkos. És akkor még nem is beszéltem a belépőjegyek áráról, amik néha igencsak magasak.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ajánló, avagy merre jártam a nyáron:

- Rukkel-tó [weboldala]

Lényegében egy bányatóról beszélünk, ami megtalálható Taksony és Bugyi között. A környéken sok más horgász és bányató van, de csak ezt alakították ki strandnak. Csupán május és szeptember között van nyitva (Strand: H-V: 9.00 - 19.00-ig, Csúszdák: 10-18-ig).
A parton nagyobb darab kövek vannak, de minél inkább haladunk befelé, annál kisebbek (és szúrósabbak) lesznek, majd nagyjából el is tűnnek. Pár méter után már igencsak mély, tényleg csak úszóknak szabad arra merészkedniük. Érdemes felfújható vizi játékokat vinni, be lehet menni egészen a közepéig. Nagyon sok csúszdájuk  (2db 63m hullám, 2db 80m spirál, 1db 60m kamikaze, 2db 36m twinkamikaze, 2db 63m black hole, 2db 63m slope, 2db 15m gyerek, 2db 3m gyerek)  van, némelyik a tóba, de legtöbb a kiépített medencékben végződik - a használatukért persze fizetni kell. A tóban vannak ugrótornyok (3m-es, 4m-es, 5m-es, 6m-es magasságból,) melyet ingyenesen lehet használni. Mindemellett még lehet vízibiciklit, csónakot, illetve kajakot is kölcsönözni, nincsenek napozóágyak, úgyhogyoh pokrócról/polifómról magunknak kell gondoskodnunk. A belépőjegyek árai igencsak kedvezők (Felnőtt: 1.500 Ft, Diák, nyugdíjas: 1.200 Ft, Gyermek (2-6 éves korig): 1.000 Ft), parkolni is lehet kint vagy akár bent is, melynek ára 500 Ft és bármikor ki-be lehet menni kocsival, ha megvan a jegyünk és megbeszéljük a személyzettel. Egyetlen dolgot javasolnék: ennivalót mindenképp vigyetek magatokkal, mert hiába van lehetőség odabent étkezésre, eléggé drága minden - és így az olcsó belépő már nem annyira számít... Én nagyon élveztem az ott töltött délutánt, többször is fürödtünk a hideg víz ellenére. Nem tudom, visszamegyünk-e majd még valamikor, hiszen nincs a szomszédban ez a kis strand. :)

- Balatonlelle-i Nyugati szabadstrand [weboldala]

Hiába, a Balaton a Riviéra. A főútról, a McDonald's-nél lefordulva, követve a tömeget kilyukadtunk ennél a szabadstrandnál. Megtaláltuk a legjobb helyet egy fűzfa alatt, csupán délután ért oda a nap, amikor már épp indultunk hazafelé. Szerintem az idő tette, besétáltunk a bólyákig és akkor is még a talpamon állva kilógott a buksim a vízből - vagy másfél méter vagyok, szóval alacsonyan volt a vízszint. :D

Hatalmas területen van ez a strand, és annyira nem is drága az ottani büfé. Nagyon jó kis nap volt, régen voltam már a Balatonnál és a víz is isteni volt. :)

- Velencei-tó: Agárd - Tini Szabadstrand [weboldala]

Sikerült összeszednem a barátaimat és 1-1 napra leugrottunk Agárdra strandolni. Vonatoztunk, a déliből indultunk, kb 45 perces az út és BKSZ-es diákjeggyel 325 Ft-ba került, szóval igencsak jól jártunk. A strand a vonatállomástól szinte egy köpésre van, úgyhogy hamar letelepedtünk és egész nap a vízben vagy a parton voltunk. Lehet vizibiciklit bérelni, van büfé - jó árakkal, mivel egy sajtos-tejfölös lángos nagyjából 600 Ft,- a mosdó 100-150 Ft és még parkoló is van (órás vagy napi díjjal). A víz júliusban még hideg volt, de így is alig jöttünk ki belőle; augusztusban már melegebb volt. Itt is viszonylag alacsony volt a vízszint, de a bólyáknál már lábujjhegyen kellett lennem. Sikerült nem leégnem a napon! :D

Az igazat megvallva, nagyon megtetszett a strand és maga a Velencei-tó is, úgyhogy jövőre biztos visszatérünk még ide, hiszen ilyen olcsón Pesten strandolni nem igazán lehet...
(Elvileg ez a szabadstrand Gárdonytól is megközelíthető, de a vonatjegyben nincs különbség, hogy Agárdnál vagy eggyel előtte szállunk le, de hazafele Agárdról esélyesebb, hogy lesz ülőhelyünk, mint Gárdonytól.)

- Velence Resort & SPA [weboldala]

A velencei vonatállomás mellett épült egy szálloda, melynek van egy strand része, melyet nem csak szállóvendégek használhatnak. A jegyek hétfő-csütörtök intervllumban olcsóbbak (felnőtt 1900 Ft, diák 26 éves korig 1600 Ft), mint péntektől vasárnapig (felnőtt 3000 Ft, diák 2800 Ft).
Többféle medence közül is választhatunk, hisz van beltéri élménymedence vízgombával, vízernyővel, fekvő pezsgőággyal,  kültéri élménymedence derékmasszázsokkal, ülő pezsgő-paddal, sodrófolyosóval és buzgárral, illetve vannak gyógyvizes medencéik, gyermekmedencék is és egy kültéri tanmedence. Mindezek mellet, ha jó idő van, akkor van még "plusz egy medence", ami nem is más, mint maga a Velencei-tó - ahol kilómétereket kell gyalogolni, hogy térdig érjen a víz! . :) Természetesen büfé is van, finom ételekkel, de olykor elfogy délutánra a gyros. :D

Nagyon kis korrekt strandról beszélünk, de azért durva az árkülönbség a hétköznapi, illetve a hétvégi jegyek között.

- Dagály strand [weboldal]

Életemben most elöszőr voltam a Dagály-ban, és nagyon tetszett. Kellemes kis strand, jó sok medencével és zöld területtel. Azt sajnálom, hogy nem volt jó idő, mikor ott jártunk - a megelőző és következő napon is 30+ fok volt és semmi szél, aznap persze... jellemző...
Meglepődtem, milyen kedvező a belépőjegyek ára (Felnőtt, szekrény használattal, egész napra 2400Ft; Gyerek (3-14), diák és nyugdíjas 1900Ft. Strandváró program szerdai napokon: Felnőtt, szekrény használattal, egész napra: 1800Ft; Gyerek (3-14), diák és nyugdíjas: 1800Ft). A büfé környékén nem voltunk, mert vittünk magunkkal szendvicset, úgyhogy ebben nem tudok nyilatkozni. Ellenben a medencékről már annál inkább tudok mit mondani. :)
Több medence is van a szabadban, a legjobb a Gombamedence, mely kör alakú és befelé mélyül, illetve a közepén van egy gömb, ami néha hullámokat csinál. Kész aduász medence, hiszen egyszerre lehet fürdeni és napozni. Természetesen van Élménymedence, mely kicsit kicsi, de a maga nemében elmegy. Nem jártunk a Strandmedencében, a Tanmedencében, a Gyermekmedencében és a Hullámmedencében sem.

Összességében jó volt, de mivel rossz időt fogtunk ki, így nem volt az igazi. :(
Nem baj, majd legközelebb!

- Kehida Termál [weboldala]

Kehidára már több, mint tíz éve visszajárok. Annó, még csak négy-öt kültéri medence volt, mostanra már háromszor ennyi medence van, épült hozzá egy szálloda és élményfürdő is. Érdekes látni, ahogy ez az egész kialakult és tudni, min volt ott réges régen. :)
Egyetlen dolgot nem tudok felfogni, a belépőket. Háromféle változata van: FELNŐTT, NYUGDÍJAS és GYERMEK (6-14 ÉVES). És mi a helyzet a 16 éves diákkal? Ja, hogy Ő is felnőtt... Szóval ez a furcsaság már egy évtizede így van, de ennyi baj legyen. Megéri! Háromféle zónába válthatunk jegyet: Zöld zóna (Élményfürdő és strandfürdő), Fehér zóna (Élményfürdő, gyógyfürdő és strandfürdő), Piros zóna (Élményfürdő, gyógyfürdő, strandfürdő és szaunavilág). Többféle jegy van: 3 órás, zárás előtti 3 órás, egész napos, illetve 10 alkalmas bérlet. (Régebben volt 2 órás jegy is. Mikre nem emlékszem? :D ) [árlista]
Általában felnőtt+zöld zónás 3 órás jegyet szoktunk venni, hiszen ennyi is bőven elég és a legtöbb medencéhez hozzájuthatunk. Nagyon modern strand, tulajdonképpen az egyik legjobb, a kedvencünk - csupán irdatlanul messze van Budapesttől. (És régen milyen messze volt időben, amikor még nem épült meg az autópálya!!! :D Öreg vagyok már.
Elfogultság nélkül mondom, a belépő is kedvező árban van - még ezzel a fura korhatárral is, - a büfések aranyosak, jó adagot adnak és nem drágán.

Szóval elfogultság ide vagy oda, a legjobb. Ha a környéken jártok, mindenféleképp nézzetek be!

- Orosháza-Gyopárosfürdő [weboldala]

Egy korábbi nyaralás óta többedszerre is visszatértünk Gyopira, hiszen ott van az egyik kedvenc fürdőzős/napozós medencénk (lenti képen). Egy tó köré épült a strand, van pár kinti medence, illetve egy élménymedence - amit nem lehet mindig használni és az ott dolgozók sem tudják mindig, hogy a kapott jeggyel be lehet-e oda menni, illetve majd a kijelentkezésnél lehet ráterhelik a sima és az élményes jegy különbözetét vagy akár az ár egészét. Láttam már ezeket ott korábban, kicsit kaotikus és az élménymedence nem valami nagy durranás, úgyhogy csak óvatosan, ha arra jártok! A belépőjegyek ára változó, de nagyon kedvező (Felnőtt: sima 1300 Ft, élmény 2600 Ft; Diák, nyugdíjas: sima 1100Ft, élmény 1900 Ft).

A büfékaja finom, de a lángosom igencsak olajos maradt a múltkor. :/ Az üdítő, a sör másfélszer-kétszer olyan drága, mint a boltokban, úgyhogy érdemes felpakolni enni-innivalóval induláskor. A tavon lehet vizibiciklizni, de fürdeni tilos és van egy "elkerített" kis rész vizililiomokkal ahol békák és vizisiklók pihennek. Van egy világítótorony a strandon, ahova föl lehet menni - persze jegyvásárlás után.

Összességében nagyon hangulatos az egész, még egy ilyen napozó-medence nincs is az országban, ráadásként a tóra van ráépítve!

- Egri Termál Strand [weboldala]

Pár napra leugrottam Egerbe és ezalatt a strandon is jártunk. A belépőjegyek ára irdatlanul kedvező (Felnőtt belépő 1900 Ft, Gyermek (4 éves kor felett), diák, nyugdíjas belépő 1600 Ft, Egri belépő (egri állandó lakosok részére) 1300 Ft, Éjszakai belépő 16:00-tól (csütörtöktől szombatig) 1100 Ft) és vagy tíz medencét használhatunk ezért az árért. Van közöttük régi időből maradt hidegvizes úszómedence, pihenőmedence és gyógymedence. Kipróbáltunk egy török időből ott maradt medencét, a nagyon hangulatok Dögönyözőt (lent).

Van még egy élménymedencéjük, aminek fedett része is van. Tulajdonképpen ez a legjobb medencéjük (harmadik kép), kint van fekvő pezsgőfürdő, buzgár, vízesés míg odabent pedig sodrás, ülő pezsgőfürdő. Van még két másik fedett medencéjük, gyógyvízszerűséggel - egyik melegebb, mint a másik - buzgárral. Emellett még van egy gyerekmedence, amiben irdatlanul hideg víz van és alig 1 méter mély. Van egy vár és sok más játék is a medencében, illetve napozásra alkalmas terület is - úgy látszik, gondoltak a szülőkre is! (lent)

Van egy úszómedencéjük is, melyet nem próbáltunk ki, mert éppen vízalatti hoki világbajnokság volt a helyszínen. Szurkoltunk a magyar csapatnak. :) Van még egy csúzdás medencéjük is, amit sajnos nem próbáltunk ki, úgyhogy nem tudom kell-e érte külön fizetni...
A büfével figyelni kell, mert egymás mellett vannak, és más árakon adják az ételeket! A sor elején a sima lángos több, mint  600 Ft, míg a sor végén alig volt 500 Ft; a kávé ára is változó, a hamburgernél pedig nemcsak az árában de a minőségében/menniységében is van különbség.

Alaposan kimerültünk aznap, hisz nagyon modern, sok medencés strandon voltunk - de megint kifogtuk a rossz időt, holott előtte és utána dögmeleg volt...

Ti voltatok valamerre fürdőzni? Miket visztek magatokkal olyankor?

Mulberry

2 megjegyzés :

1. Kehida jó volt, úgy visszamennék, tavaly jártunk arra! :)

2. Nagyon szép összefoglaló lett, gratulálok. Kedvet csináltál több strandhoz. :)